Hyundai Motor to cut price of hydrogen fuel cell vehicle

Hyundai H2

Hyundai Motor Co., the nation’s largest carmaker, has decided to lower the price of its Tucson fuel cell sport utility vehicle to compete with rising Japanese rival Toyota Motor.

Korean carmaker under pressure from Japan’s low-cost Toyota Mirai

Hyundai’s Tucson FCV with a price tag equivalent to $139,000 (excluding subsidies) in Korea Toyota’s Mirai FCV with a price tag equivalent to $62,000 (excluding subsidies) in Japan

Toyota nabízí konkurentům zdarma patenty k vodíkovým vozům

Toyota MiraiJaponská automobilka Toyota Motor nabízí volně k užití svých téměř 6000 patentů vztahujících se k vodíkovým palivovým článkům. Chce tak podpořit rozšíření aut na vodíkový pohon. Je to vůbec poprvé, kdy japonská automobilka uvolňuje své patenty konkurentům bez poplatku.

Komunikace bezpečnostních a záchranných složek v Braniborsku zajištěna díky palivovým článkům

Komunikace bezpečnostních a záchranných složek v Braniborsku zajištěna díky palivovým článkůmNěmecká firma Heliocentris se spojila s poskytovatelem síťových produktů, systémů a údržby operační a bezpečnostní komunikace telent GmbH ve snaze zajistit maximální stabilitu a provozuschopnost radiového spojení mezi bezpečnostními a záchrannými složkami ve spolkové zemi Braniborsko. Jedná se zejména o případy výjimečných stavů, nebo přírodních katastrof, kdy hrozí rozsáhlé výpadky v dodávkách elektrické energie. Za účelem udržení možnosti základní komunikace mezi jednotlivými složkami byly do současnosti využívány dieselové generátory, které dokázaly po dlouho dobu dodávat elektrickou energii pro klíčové prvky infrastruktury. Palivové články se však v poslední době stávají vážným konkurentem těmto tradičním záložním zdrojům elektrické energie, kdy těží zejména z nižších provozních nákladů a nižšího dopadu na životní prostředí. Systém, který tvoří záložní zdroj energie se skládá z palivového článku a zásobníku na vodík.

Nový přenosný palivový článek pro americké letectvo

Nový přenosný palivový článek pro americké letectvoNěmecká firma SFC Energy dodala americkému letectvu první část z objednávky nového přenosného metanolového palivového článku Jenny 1200. Ten byl vyvinut speciálně pro rychlé nabíjení baterií pro vojenské aplikace a poskytuje výkon až 50 W. Číslo v názvu tohoto palivového článku říká, že palivový článek dokáže poskytnout až 1200 Wh elektrické energie za den. Nový palivový článek představuje vylepšenou verzi svého předchůdce Jenny 600, který je v současné době používán německým Bundeswehrem. Přestože tedy Jenny 1200 dosahuje dvojnásobného výkonu, je ve srovnání se svým předchůdcem jen o třetinu větší (rozměry Jenny 600 jsou 183.6 x 74.4 x 252.3 mm). Výkonný ředitel SFC Energy Dr Peter Podesser k tomu poznamenal, že během 72 hodinové mise dokáže Jenny 1200 uspořit až 80 % hmotnosti baterií, které by za běžných okolností bylo potřeba vzít s sebou (hmotnost baterií ve výbavě vojáka může dnes činit i 9 Kg).

Tradiční konference Hydrogen Days 2015

Hydrogen Days 2015Česká vodíková technologická platforma (www.hytep.cz) navazuje na úspěšnou konferenci Hydrogen Days 2014 a pořádá ve dnech 18. – 20. března 2015 v hotelu DAP na Vítězném náměstí, Praha 6, další ročník této tradiční konference Hydrogen Days 2015 (www.hydrogendays.cz).

Tradičním a hlavním cílem konference je setkání odborníků z různých vědních i aplikačních oborů týkajících se vodíkových technologií a poskytnutí uceleného přehledu o aktuálních výzkumných, vývojových a aplikačních aktivitách na tomto poli v České republice. Neméně důležitým aspektem je snaha vytvářet vhodnou platformu pro efektivní diskuzi a výměnu informací mezi akademickou a komerční sférou.

Rychlejší vodíková čerpací stanice

Rychlejší vodíková čerpací staniceVyspělá vodíková čerpací stanice vycházející koncepčně z modelu SmartFuel společnosti Air Product bude využívat nový tankovací protokol nazývaný MC Fill, který byl vyvinut a nainstalován společností Honda. Protokol MC Fill instalovaný na vodíkové čerpací stanici v Torrance v Kalifornii bude společností Honda nabízen i dalším zájemcům a představuje tak další významný krok v rozvoji vodíkové infrastruktury v USA. Díky novému protokolu bude možné doplnit nádrž osobního automobilu při využití 700 bar standardu během doby kratší, než 3 minuty (při teplotě 25 °C), což je doba, která je ve srovnání s ostatními čerpacími stanicemi kratší o 45 %. Výrazného snížení doby potřebné pro natankování bylo dosaženo díky přesnějšímu sledování teploty na výstupu z dávkovače, která představuje kritický parametr ovlivňující dobu tankování. Na základě přesných hodnot této teploty jsou průběžně nastavovány další parametry tak, aby čerpací doba byla co nejkratší.

Vodíkové technologie byly prezentovány na konferenci Dny kogenerace 2014

Dny kogenerace 2014Ve dnech 14. a 15. října 2014 proběhla v Čestlicích u Prahy konference Dny kogenerace 2014 s více než 120 účastníky.

Hlavní náplně konference bylo seznámení s novými trendy na poli kombinované výroby elektřiny a tepla. Organizátor akce, COGEN Czech (www.cogen.cz), pozval na konferenci jak odborníky, kteří se podílejí na přípravě dokumentů a podmínek ovlivňujících segment vysoce účinné kombinované výroby elektřiny a tepla, tak specialisty, kteří mají zkušenosti s novými technologiemi.

Viessmann zahájil v Evropě prodej kombinovaných palivových článků

Viessmann zahájil v Evropě prodej kombinovaných palivových článkůVýrobce vyhřívacích systémů Viessmann zahájil v Evropě prodej kombinovaných palivových článků určených pro domácnosti. Kombinované palivové články neposkytují pouze elektrickou energii, ale využívají také teplo, které vzniká v důsledku probíhajících reakcí při provozu palivového článku. Prodej bude, ne moc překvapivě, zahájen v Německu. Právě zde totiž existují podpůrné a stimulují programy pro koupi takovýchto systémů. Předpokládá se rozšíření prodeje také do Spojeného království, kde již proběhlo testování. K zahájení prodeje dojde však nejdříve v roce 2015. Nabízený systém Vitovalor 300-P se skládá z palivového článku o výkonu 0,75 kW, boileru a zásobníku horké vody. Jako palivo bude sloužit zemní plyn, který bude před vstupem do palivového článku transformován na vodík a oxid uhličitý.

Power Cube – samonabíjecí záložní jednotka elektrické energie

Power Cube – samonabíjecí záložní jednotka elektrické energieItalská společnost Acta SpA zahájila prodej samonabíjecí záložní jednotky pod označením Power Cube. Ta v sobě kombinuje elektrolyzér vody vyvinutý společností Acta s palivovým článkem, který byl do Power Cube integrován ve spolupráci se společností ReliOn. Power Cube může být buď připojena k elektrické síti, nebo může stát jako samostatná jednotka, využívající k výrobě vodíku pro palivový článek solární panely. Elektrolyzér může vyrobit 500 – 1000 dm3 H2 za hodinu s výstupním tlakem 30 bar. Jako zdroj vodíku je možné použít dešťovou vodu. Palivový článek potom může poskytovat výkon 2 – 4 kW elektrické energie. S jednou zásobní nádobou na vodík je možné získat až 42 kWh elektrické energie.

Hermes testuje tiché nákladní auto

Hermes testuje tiché nákladní autoDopravní společnost Hermes testuje 7,5 tunový elektrický náklaďák, vybavený kromě baterie také vodíkovým palivovým článkem. Ten neustále dobíjí integrovanou baterii, případně dodává další elektrickou energii, pokud není výkon baterie dostatečný. Celý systém byl vyvinut jako modulární a tím pádem umožňující široké uplatnění v různých oblastech. Elektrické nákladní auto již v Německu získalo homologizaci pro silniční provoz. Výhodou tohoto nákladního auta je tichý provoz, což jej činí zajímavým pro nasazení v městských oblastech, například pro rozvoz nábytku, nebo jiného vybavení, či jako stěhovací vůz.

Image

Projekt “Koordinační činnost Česká vodíková technologická platforma 2027“
CZ.01.01.01/07/24_052/0005624
je spolufinancován Evropskou uniií.