
Projekt “Koordinační činnost České vodíkové technologické platformy 2027“
CZ.01.01.01/07/24_052/0005624
je spolufinancován Evropskou uniií.
I pokusný králík může vypadat dobře
Doporučujeme zajímavý článek o novém vodíkovém Mecedesu na autoweb.cz
Ještě před oficiální premiérou unikly na internet obrázky futuristického gullwingu.
Vodíkový koncept Mercedes-Benz F125 je kupé oslavující 125 let od zaregistrování vozu se spalovacím motorem. Přihlašovatelem tříkolky Benz Velo byl tehdy Carl Benz. Koncept ukazuje, jak by se mohl vypadat design příštích automobilů stuttgartské automobilky.
Vodíkový speciál GreenGT se zúčastní slavného čtyřiadvacetihodinového závodu v Le Mans již v roce 2012. Automobil bude vybaven palivovým článkem , bateriemi typu Li-Ion a dvojicí elektrickým motorů o celkovém výkonu 300 kW. Vodík bude uskladněn ve dvou kompozitních nádobách při maximálním tlaku 700 bar a celkové kapacitě 12 kg.
Německý Daimler bude od roku 2014 vyrábět vodíková auta. V této souvislosti se dohodl s Linde Group na vybudování dalších dvou desítek čerpacích stanic.
Honda poprvé v ČR představila poslední model vodíkového auta Honda FCX Clarity. Auto s nulovými emisemi jsme natankovali na první vodíkové čerpací stanici ve střední Evropě, která se nachází v Neratovicích, a podnikli jsme menší projížďku.
Mercedes-Benz použil u konceptu F800 Style zajímavou platformu, která se dá využít dvojím způsobem. Zákazník si může vybrat vůz s klasickým hybridním plug-in ústrojím (spalovací motor + elektromotor), nebo pohonem na elektromotory získávající energii z palivových článků.
Zajímavý rozhovor o českém vodíkovém autobuse TriHyBus naleznete zde: TriHyBus - vodíková technologie není sci-fi
V pondělí 13. září 2010 obdržel Ústav jaderného výzkumu Řež a.s. zlatou medaili na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně za projekt TriHyBus. Obsahem tohoto úspěšného projetu byl vývoj, realizace a demonstrační provoz městského autobusu s hybridním elektrickým pohonem s vodíkovými palivovými články.
Projekt “Koordinační činnost České vodíkové technologické platformy 2027“
CZ.01.01.01/07/24_052/0005624
je spolufinancován Evropskou uniií.
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.