Mercedes B F-Cell: Vodíkové Béčko přichází do sériové výroby

Mercedes-Benz zahájil sériovou výrobu ekologické verze třídy B, která je poháněná elektromotorem. Ten je napájen energií z palivových článků prostřednictvím lithium-iontových baterií.

Hybridní vodíkový autobus TriHyBus oceněn v soutěži Český energeticko-ekologický projekt

Projekt hybridního vodíkového autobusu TriHyBus, koordinovaný Ústavem jaderného výzkumu Řež, získal titul v soutěži Český energeticko-ekologický projekt 2008. Dne 10.11.2009 převzal zástupce Ústavu jaderného výzkumu Řež z rukou ministra dopravy ČR Gustáva Slamečky TITUL Český energeticko-ekologický projekt 2008 v kategorii PROJEKTY.

DMFC nabíječka pro mobilní zařízení

Toshiba dnes uvedla do prodeje první sériově vyráběnou DMFC nabíječku pro mobilní zařízení. 

Dynario, jak se zařízení jmenuje, je externí zdroj energie kombinující palivový článek s lithium-iontovou baterií, která se nabíjí reakcí metanolu se vzdušným kyslíkem. Ona zkratka DMFC znamená direct methanol fuel-cell, tedy přímý metanolový palivový článek.

Mercedes B F-Cell

Automobil Mercedes B F-Cell bude již příští rok komerčně dostupný, prozatím na americkém trhu. Unikátní je především koncepcí sendvičového podvozku. Všechny klíčové komponenty jsou umístěny pod podlahou a nezabírají tak místo v zavazadlovém prostoru.

Předsériový prototyp Mercedes-Benz B 220 F-Cell

Prototypy elektromobilů a vozů s palivovými články z koncernu Daimler AG mají úspěšně za sebou už miliony testovacích kilometrů. Vývoj této techniky pokročil již tak daleko, že Mercedes-Benz začne ještě letos vyrábět v malých sériích elektromobily Smart Fortwo Electric Drive a B 220 F-Cell s palivovými články na vodík.

Návštěva zástupců EU u člena platformy

Carla Palmieri z Oddělení strategických záležitostí při Evropské radě pro výzkum spolu s přibližně stovkou novinářů navštívila VŠCHT. Mimo jiné navštívila také Ústav anorganické technologie Fakulty chemické technologie. Výzkumné aktivity vedené prof. Karlem Bouzkem se svým zaměřením orientují především na otázky v přímém vztahu k ochraně životního prostředí a využití vodíkových technologií jako budoucího zdroje energie.

Budoucnost je podle BMW vodíková. Nový motor funguje jako diesel

Vývojovému oddělení BMW se spolu s několika partnery podařilo vyvinout nový motor spalující vodík s účinností 42 procent. To je stejná hodnota, jako u nejlepších současných turbodieselů. Vodík tak nevzdává svůj boj o palivo budoucnosti.

Pokračování zde.

VW Passat Lingyu Fuel Cell

Na serveru auto.cz byla uveřejněna krátká informace o novém vodíkovém osobním automobilu pro kalifornské Sacramento. Celý článek naleznete na http://news.auto.cz/nove-modely/superb-passat-vw-lingyu-fuel-cell-s-palivovymi-clanky-jezdit-v-usa.html

Initial Guidance for Using Hydrogen in Confined

V rámci projektu HYSAFE vznikl zajímavý dokument shrnující bezpečnostní aspekty při využívání vodíku. Ke stažení zde.

Pozvánka na konferenci

Dne 25.3.2009 se v Birminghamu koná mezinárodní technologická burza a konference „Vývoj a využití vodíkových článků". Akci organizuje The TechnoCentre (partner našeho TC AVČR v UK), Birminghamská univerzita a Hospodářská komora UK. Celá akce je zdarma včetně recepce na radnici a noci z 24. na 25. v hotelu Crown Plaza. Program a pozvánku stahujte zde.

European Union
Project "Česká vodíková technologická platforma 2023" CZ.01.1.02/0.0/0.0/20_369/0025119
Is co-financed by the European Union