Mercedes-Benz zahájil sériovou výrobu ekologické verze třídy B, která je poháněná elektromotorem. Ten je napájen energií z palivových článků prostřednictvím lithium-iontových baterií.
Is co-financed by the European Union
Mercedes-Benz zahájil sériovou výrobu ekologické verze třídy B, která je poháněná elektromotorem. Ten je napájen energií z palivových článků prostřednictvím lithium-iontových baterií.
Projekt hybridního vodíkového autobusu TriHyBus, koordinovaný Ústavem jaderného výzkumu Řež, získal titul v soutěži Český energeticko-ekologický projekt 2008. Dne 10.11.2009 převzal zástupce Ústavu jaderného výzkumu Řež z rukou ministra dopravy ČR Gustáva Slamečky TITUL Český energeticko-ekologický projekt 2008 v kategorii PROJEKTY.
Toshiba dnes uvedla do prodeje první sériově vyráběnou DMFC nabíječku pro mobilní zařízení.
Dynario, jak se zařízení jmenuje, je externí zdroj energie kombinující palivový článek s lithium-iontovou baterií, která se nabíjí reakcí metanolu se vzdušným kyslíkem. Ona zkratka DMFC znamená direct methanol fuel-cell, tedy přímý metanolový palivový článek.
Automobil Mercedes B F-Cell bude již příští rok komerčně dostupný, prozatím na americkém trhu. Unikátní je především koncepcí sendvičového podvozku. Všechny klíčové komponenty jsou umístěny pod podlahou a nezabírají tak místo v zavazadlovém prostoru.
Prototypy elektromobilů a vozů s palivovými články z koncernu Daimler AG mají úspěšně za sebou už miliony testovacích kilometrů. Vývoj této techniky pokročil již tak daleko, že Mercedes-Benz začne ještě letos vyrábět v malých sériích elektromobily Smart Fortwo Electric Drive a B 220 F-Cell s palivovými články na vodík.
Carla Palmieri z Oddělení strategických záležitostí při Evropské radě pro výzkum spolu s přibližně stovkou novinářů navštívila VŠCHT. Mimo jiné navštívila také Ústav anorganické technologie Fakulty chemické technologie. Výzkumné aktivity vedené prof. Karlem Bouzkem se svým zaměřením orientují především na otázky v přímém vztahu k ochraně životního prostředí a využití vodíkových technologií jako budoucího zdroje energie.
Vývojovému oddělení BMW se spolu s několika partnery podařilo vyvinout nový motor spalující vodík s účinností 42 procent. To je stejná hodnota, jako u nejlepších současných turbodieselů. Vodík tak nevzdává svůj boj o palivo budoucnosti.
Pokračování zde.
Na serveru auto.cz byla uveřejněna krátká informace o novém vodíkovém osobním automobilu pro kalifornské Sacramento. Celý článek naleznete na http://news.auto.cz/nove-modely/superb-passat-vw-lingyu-fuel-cell-s-palivovymi-clanky-jezdit-v-usa.html
V rámci projektu HYSAFE vznikl zajímavý dokument shrnující bezpečnostní aspekty při využívání vodíku. Ke stažení zde.
Dne 25.3.2009 se v Birminghamu koná mezinárodní technologická burza a konference „Vývoj a využití vodíkových článků". Akci organizuje The TechnoCentre (partner našeho TC AVČR v UK), Birminghamská univerzita a Hospodářská komora UK. Celá akce je zdarma včetně recepce na radnici a noci z 24. na 25. v hotelu Crown Plaza. Program a pozvánku stahujte zde.
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.