V Praze se představila budoucnost městské dopravy: TriHyBus – autobus na vodíkový pohon

dsc 4434 330

Praha, 25. června 2009 - Světový unikát, autobus s trihybridním pohonem, dnes v Praze představil Ústav jaderného výzkumu Řež a jeho partneři Škoda Electric, Proton Motor a Veolia Transport. Je to zároveň první autobus s vodíkovými palivovými články vyvinutý ve střední a východní Evropě. Vozidlo s prozaickým jménem TriHyBus bude sloužit v běžné městské dopravě města Neratovice. Na projektu se finančně podílelo Ministerstvo dopravy ČR a Evropská unie.

Cena ministra školství, mládeže a tělovýchovy za rok 2008

bouzek 330

Ministr školství ocenil vědce za mimořádný přínos výzkumu a vývoji. Jedním s oceněných je i člen představenstva platformy Prof. Dr. Ing. Karel Bouzek.

Zamyšlení nad budoucím rozvojem automobilů poháněných vodíkem

auta pohanena vodikem 330

V poslední době se v médiích stále více objevují zprávy o vývoji automobilů poháněných vodíkem. Světové automobilky jako je General Motors, Toyota, BMW nebo Honda se předhánějí v tom, kdo dříve vyrobí vozidlo schopné běžného provozu s parametry odpovídajícími současným automobilům poháněným benzínem nebo naftou.

Roads2HyCom

roads2hy 330

Dne 28.11. se v Praze v konalo setkání Integrovaného projektu 6.RP EU Roads2HyCom a České vodíkové technologické platformy. Setkání se konalo při příležitosti konání generálního zasedání projektu, pořádaného pracovníky Výzkumného centra Josefa Božka (VCJB) v prostorách Masarykovy koleje ČVUT v Praze.

2nd Czech Hydrogen Day

Hydro Platform 330

Na konferenci 2nd Czech Hydrogen Day, která se konala dne 23.9.2008 v konferenčním centru ÚJV Řež pod patronací České vodíkové technologické platformy, bylo předneseno několik prezentací. Jejich kopie vám nabízíme volně ke stažení.

Projekt Zemships - křest vodíkové lodi

p1030205 330

Cílem projektu Zemships (Zero Emission Ships) zahájeného v roce 2006 bylo vyvinout a zkonstruovat loď pro přepravu pasažérů v městském prostředí, která nebude kromě vodní páry produkovat žádné emise. Toho je dosaženo využitím vodíku v palivových článcích.

Fotoreportáž z vodíkového centra Linde v Mnichově

img 2088 330

Dne 21.8.2008 proběhla na pozvání firmy Linde návštěva zaměstnanců oddělení vodíkových technologií ÚJV Řež ve vodíkovém centru Linde v mnichovském Unterschleissheimu. Z této návštěvy jsme pro vás připravili krátkou fotoreportáž. Nejpodstatnější částí vodíkového centra je vodíková čerpací stanice.

H-racer

H-racer

V dnešním článku vybočíme ze suchého výčtu teoretických úvah o vodíkové budoucnosti a představíme vám malou technologickou hračku autíčka na vodíkový pohon.

Motivace pro podporu zavádění alternativních paliv

obr3 330

V předchozích článcích našeho vodíkového seriálu jsme dle našeho názoru komplexně a kriticky osvětlili většinu informací týkajících se vodíkového hospodářství. Při zpětném čtení jsme si všimli, že tyto články poskytují poměrně přesnou představu o všech úskalích a limitech této rodící se skupiny technologií a na druhou stranu jen lehce nastiňují důvody, které ve výsledku formují energetické politiky států i zájem mnoha vědců podílet se na vývoji těchto technologií.

Fotoreportáž Oarai, Japonsko

big img 1 330

V návaznosti na předchozí článek pro vás přinášíme krátkou fotoreportáž z demonstračního zařízení výroby vodíku v Oarai, Japonsko.

European Union
Project "Česká vodíková technologická platforma 2023" CZ.01.1.02/0.0/0.0/20_369/0025119
Is co-financed by the European Union