Technologie slibující transport vodíku stejně jednoduchý, jako transport benzínu

Technologie slibující transport vodíku stejně jednoduchý, jako transport benzínuNejvětší japonská ropná společnost, JX Holdings, přišla s technologií, která by měla umožnit transportovat bezpečně velká množství vodíku. Taková technologie by tak umožnila významně snížit cenu za jeho transport.
V současné době se vodík nejčastěji přepravuje jako stlačený plyn v tlakových nádobách vyrobených z kompozitních uhlíkových vláken. Běžný tlak v takových nádobách dosahoval do nedávné doby hodnoty 200 bar. Firma Air Products však představila prvního zástupce nové flotily cisteren pro přepravu stlačeného plynného vodíku.

Palivové články pomáhají zachycovat jedinečné okamžiky

Palivové články pomáhají zachycovat jedinečné okamžikyBěhem produkce programu televizní stanice BBC Winterwatch, který se vysílal v lednu 2014, bylo potřeba vyřešit problém dodávek elektrické energie pro nahrávací zařízení umístěné v divoké přírodě. Takové zařízení nejenom že nesmí svým projevem narušovat běžný život zvířat v přírodě, ale také by mělo mít minimální dopad na okolní životní prostředí. Tyto podmínky vyloučily možnost použití generátorů využívajících jako palivo benzín nebo naftu. Samozřejmou možností je použití baterií, avšak ty je potřeba měnit v nejlepším případně jednou denně. Časté návštěvy filmařů mohou však běžné zvyky zvířat narušit stejně dobře, jako hlučící elektrický agregátor.

 

Největší komplex palivových článků uveden do provozu v Jižní Koreji

Největší komplex palivových článků uveden do provozu v Jižní KorejiVybudovaný park palivových článků nese název Gyeonggi Green Energy a nachází se jižně od hlavní město Jižní Koreje, Soulu. Celé zařízení se skládá z 21 uhličitanových palivových článků s celkovým výkonem 59 MW elektrické energie. Celý park se rozkládá na ploše pouhých dvou hektarů. Protože se pracovní teplota tohoto typu palivového článku pohybuje v rozmezí
350-400 °C, dodává celé zařízení kromě elektrické energie také teplo do místního rozvodu.

Nový koncept vodíkového elektromobilu od Hyundai představen na Ženevském autosalonu

Nový koncept vodíkového elektromobilu od Hyundai představen na Ženevském autosalonuPod označením Intrado představila korejská automobilová společnost Hyundai na Ženevském autosalonu konaném v březnu 2014 nový koncept vodíkového elektromobilu. Intrado není výjimečný jen použitým pohonem, jehož základ tvoří PEM palivový článek, ale také vlastní konstrukcí. Vozidlo je zkonstruováno za použití super lehkých materiálů, které jsou navíc pospojovány s využitím nové technologie, která by mohla znamenat vznik nového směru v konstrukci automobilů. Vlastní název Intrado pochází od pojmenování spodní části křídla letadel, které zajišťuje vztlak potřebný pro vzlet letadla. Kromě jména se Intrado letadly inspirovalo i v dalších oblastech, jako je použití moderních konstrukčních materiálů, odstranění veškeré nadbytečné hmotnosti a v neposlední řadě také využití vysoce účinného pohonu.

Palivový článek pro toaletu budoucnosti?

Palivový článek pro toaletu budoucnosti?V srpnu 2012 získal Kalifornský technologický institut (Caltech) za svůj projekt solární toalety první místo v Reinventing the Toilet Challenge (Výzva k znovuobjevení toalety), kterou vyhlásila nadace Billa & Melindy Gatesových. Toaleta vybavená solárními kolektory využívá elektrochemický reaktor k čištění lidských odpadních produktů. Umožňuje tak jejich bezpečnou likvidaci, která nevyžaduje septik ani vnější zdroj vody. Podle údajů Světové zdravotnické organizace a UNICEF nemá na světě přístup k hygienickým toaletám na 2,6 miliardy lidí, což často vede k rozšíření smrtelných chorob. Reinventing the Toilet Challenge je součástí širšího programu, který má tuto situaci vyřešit.

Nový bezpilotní pozorovací letoun pro americké námořnictvo

Nový bezpilotní pozorovací letoun pro americké námořnictvoZ ponořené ponorky vypustilo americké námořnictvo bezpilotní pozorovací letoun vybavený palivovým článkem. XFC je plně autonomní, elektrický bezpilotní letoun se skládacími křídly a palivovým článkem, který zajišťuje dostatek elektrické energie minimálně na 6 hodin provozu. Letoun se vypouští směrem kolmo vzhůru, k čemuž slouží pomocný systém, jenž umožňuje start bezpilotního letounu i z malé hladinové lodě. Letoun byl v rámci testu vypuštěn z ponorky USS Providence a během několika hodinové mise následně monitoroval okolní prostor s využitím přímého přenosu dat zpět na USS Providence, povrchové podpůrné lodě a do přístavu Norfolk.

Největší anglický hotelový řetězec testuje palivové články

Největší anglický hotelový řetězec testuje palivové článkyWhitbread, největší řetězec hotelů a restaurací ve Velké Británii, uzavřel se společností Baxi Comercial dohodu o dvouletém využívání jednotky Gamma Premio. Jednotka Gamma Premio je palivový článek s protonově selektivní polymerní membránou a elektrickým výkonem až 1 kW. Vzhledem k pracovní teplotě, která činí 65 - 70 °C, představuje také zdroj tepla o výkonu 1,8 kW. Jako zdroj energie využívá Gamma Premio zemní plyn, který se skládá hlavně z metanu (CH4) a ze kterého dokáže Gamma Premio získat vodík.

14,9 MW elektrárna s palivovými články vystavěna za méně než rok

14-9-MW-elektrarna-s-palivovymi 300x199Společnost FuelCell Energy dokončila a předala park s pěti uhličitanovými palivovými články DFC3000TM. Jedná se o největší jednotku série DFC se standardním výstupním střídavým napětím 13,8 kV. Jako palivo slouží zemní plyn, který DFC3000TM přeměňuje na elektřinu s účinností 47 %. Celé zařízení bylo vybudováno na zrekonstruovaném opuštěném předměstí v průmyslové zóně Bridgeportu na ploše 0,6 ha a předáno dle plánu v časové lhůtě kratší než jeden rok. Instalovaný výkon 14,9 MW elektrické energie by dokázal zásobovat elektrickou energií 15 000 průměrných amerických domácností. Celosvětově již však elektrárny využívající DFC jednotky vyrobily více než 2 miliony kWh čisté energie.

Předpokládaný růst vodíkového trhu

Předpokládaný růst vodíkového trhuSpolečnost Markets and Markets, vedoucí firma v oblasti analýzy trhu a výzkumu, vydala v červnu 2013 zprávu zabývající se budoucností trhu s palivovými články. Průmysl palivových článků se v uplynulých několika letech snažil dosáhnout určité míry ziskovosti. Nicméně právě ziskovost a taky komercializace se ukázaly být obtížnými otázkami pro průmysl jako celek. Navzdory těmto výzvám však zpráva firmy Markets and Markets předpokládá, že trh s palivovými články v příštích letech poroste. Podle uvedené zprávy se počítá s nárůstem tohoto trhu z 629,8 milionu USD v roce 2013 na více než 2 miliardy v roce 2018. V období let 2013 až 2018 se tak očekává souhrnný roční nárůst trhu s palivovými články o 32procentních bodů.

Kombinovaný systém elektrolyzér - palivový článek jako zdroj elektrické energie pro Raffles Lighthouse

Kombinovaný systém elektrolyzér - palivový článek jako zdroj elektrické energie pro Raffles LighthouseItalská společnost Acta SpA prodala singapurské Nanyang Technological University (NTU) systém umožňující konverzi elektrické energie do chemické a zpět. Kombinovaný elektrolyzér-palivový článek systém bude sloužit na majáku Raffles (Raffles Lighthouse), který je umístěn na ostrově Pulau Satuma. Systém využívá obnovitelnou energii a filtrovanou dešťovou vodu.