Automobil Mercedes B F-Cell bude již příští rok komerčně dostupný, prozatím na americkém trhu. Unikátní je především koncepcí sendvičového podvozku. Všechny klíčové komponenty jsou umístěny pod podlahou a nezabírají tak místo v zavazadlovém prostoru.
Novinky
Petr Dlouhý
Aleš Doucek
Prototypy elektromobilů a vozů s palivovými články z koncernu Daimler AG mají úspěšně za sebou už miliony testovacích kilometrů. Vývoj této techniky pokročil již tak daleko, že Mercedes-Benz začne ještě letos vyrábět v malých sériích elektromobily Smart Fortwo Electric Drive a B 220 F-Cell s palivovými články na vodík.
Petr Dlouhý
Carla Palmieri z Oddělení strategických záležitostí při Evropské radě pro výzkum spolu s přibližně stovkou novinářů navštívila VŠCHT. Mimo jiné navštívila také Ústav anorganické technologie Fakulty chemické technologie. Výzkumné aktivity vedené prof. Karlem Bouzkem se svým zaměřením orientují především na otázky v přímém vztahu k ochraně životního prostředí a využití vodíkových technologií jako budoucího zdroje energie.
Aleš Doucek
Vývojovému oddělení BMW se spolu s několika partnery podařilo vyvinout nový motor spalující vodík s účinností 42 procent. To je stejná hodnota, jako u nejlepších současných turbodieselů. Vodík tak nevzdává svůj boj o palivo budoucnosti.
Pokračování zde.
Petr Dlouhý
Na serveru auto.cz byla uveřejněna krátká informace o novém vodíkovém osobním automobilu pro kalifornské Sacramento. Celý článek naleznete na http://news.auto.cz/nove-modely/superb-passat-vw-lingyu-fuel-cell-s-palivovymi-clanky-jezdit-v-usa.html
Petr Dlouhý
V rámci projektu HYSAFE vznikl zajímavý dokument shrnující bezpečnostní aspekty při využívání vodíku. Ke stažení zde.
Petr Dlouhý
Dne 25.3.2009 se v Birminghamu koná mezinárodní technologická burza a konference „Vývoj a využití vodíkových článků". Akci organizuje The TechnoCentre (partner našeho TC AVČR v UK), Birminghamská univerzita a Hospodářská komora UK. Celá akce je zdarma včetně recepce na radnici a noci z 24. na 25. v hotelu Crown Plaza. Program a pozvánku stahujte zde.
Petr Dlouhý
Aleš Doucek
Evropa dá v příštích šesti letech téměř miliardu eur (24 miliard korun) na vývoj palivových článků a vodíkových technologií. Informovala o tom Evropská komise. Cílem je dosáhnout rozšíření této ekologicky šetrnější technologie na trhu před rokem 2020.
Aleš Doucek
Materiáloví inženýři pod vedením George Froudakise (Řecko) navrhli materiál schopný splnit úkol zadaný americkým Department of Energy (DoE): vytvořit materiály, které umožní, aby alespoň 6 % hmotnosti nádrže tvořil uskladněný vodík. Pomocí metalhydridů se doposud povedlo dosáhnout pouze 2 % hmotnosti uskladněného vodíku z hmotnosti nádrže.