
Ministr školství ocenil vědce za mimořádný přínos výzkumu a vývoji. Jedním s oceněných je i člen představenstva platformy Prof. Dr. Ing. Karel Bouzek.
Ministr školství ocenil vědce za mimořádný přínos výzkumu a vývoji. Jedním s oceněných je i člen představenstva platformy Prof. Dr. Ing. Karel Bouzek.
V poslední době se v médiích stále více objevují zprávy o vývoji automobilů poháněných vodíkem. Světové automobilky jako je General Motors, Toyota, BMW nebo Honda se předhánějí v tom, kdo dříve vyrobí vozidlo schopné běžného provozu s parametry odpovídajícími současným automobilům poháněným benzínem nebo naftou.
Dne 28.11. se v Praze v konalo setkání Integrovaného projektu 6.RP EU Roads2HyCom a České vodíkové technologické platformy. Setkání se konalo při příležitosti konání generálního zasedání projektu, pořádaného pracovníky Výzkumného centra Josefa Božka (VCJB) v prostorách Masarykovy koleje ČVUT v Praze.
Na konferenci 2nd Czech Hydrogen Day, která se konala dne 23.9.2008 v konferenčním centru ÚJV Řež pod patronací České vodíkové technologické platformy, bylo předneseno několik prezentací. Jejich kopie vám nabízíme volně ke stažení.
Cílem projektu Zemships (Zero Emission Ships) zahájeného v roce 2006 bylo vyvinout a zkonstruovat loď pro přepravu pasažérů v městském prostředí, která nebude kromě vodní páry produkovat žádné emise. Toho je dosaženo využitím vodíku v palivových článcích.
Dne 21.8.2008 proběhla na pozvání firmy Linde návštěva zaměstnanců oddělení vodíkových technologií ÚJV Řež ve vodíkovém centru Linde v mnichovském Unterschleissheimu. Z této návštěvy jsme pro vás připravili krátkou fotoreportáž. Nejpodstatnější částí vodíkového centra je vodíková čerpací stanice.
V dnešním článku vybočíme ze suchého výčtu teoretických úvah o vodíkové budoucnosti a představíme vám malou technologickou hračku autíčka na vodíkový pohon.
V předchozích článcích našeho vodíkového seriálu jsme dle našeho názoru komplexně a kriticky osvětlili většinu informací týkajících se vodíkového hospodářství. Při zpětném čtení jsme si všimli, že tyto články poskytují poměrně přesnou představu o všech úskalích a limitech této rodící se skupiny technologií a na druhou stranu jen lehce nastiňují důvody, které ve výsledku formují energetické politiky států i zájem mnoha vědců podílet se na vývoji těchto technologií.
V návaznosti na předchozí článek pro vás přinášíme krátkou fotoreportáž z demonstračního zařízení výroby vodíku v Oarai, Japonsko.
Projekt “Koordinační činnost České vodíkové technologické platformy 2027“
CZ.01.01.01/07/24_052/0005624
je spolufinancován Evropskou uniií.
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.