Němečtí provozovatelé přenosových plynových soustav předložili plán pro 600 tisíc kilometrů vodíkové sítě. Průmysl má tedy velký náskok před politikou. Implementace však nemůže začít bez politického a regulačního rámce. Plán propojení vodíkové sítě severoněmecké výroby vodíku s průmyslovými středisky na jihu Německa byl včera představen v jedněch z největších německých novin „Das Handelsblatt“.
Aktuality
Výrazně posouvá vlastnosti vozů s nulovými emisemi. Nabízí dojezd přes 600 kilometrů na jedno doplnění vodíku, „tankování” nezabere více než pět minut.
Podle nové studie od E4tech v loňském roce trh s palivovými články zaznamenal přírustek v instalovaném elektrickém výkonu přes 1 GWe. Světově se instalovaný výkon zvýšil o přibližně 1,1 GWe. To je nárůst o 40 % oproti roku 2018.
Karin Stehlík
Celkový rozpočet této výzvy přesahuje 93 milionů €. Mezi podporovaná témata patří vývoj vodíkových autobusů, vlaků, kompresorů pro vodíkové plnicí stanice a zkoumání uložení vodíku ve vyčerpaných plynových polích. Všechna témata podporují cíl EU snížit emise skleníkových plynů. Proto je preferovaným vodíkem tzv. zelený vodík, tj. vyrobený z obnovitelných zdrojů. Uzávěrka přihlášek je dne 21. dubna 2020 v 17:00 hodin.
Celkem 17 evropských průmyslových asociací v čele s Německou inženýrskou federací (VDMA) vyzvalo v otevřeném dopise adresovaném novému místopředsedovi Evropské komise Fransi Timmermansovi k vyšší podpoře technologií Power-to-X, tedy technologií využívajících elektřinu k produkci plynných paliv či tepla. Informoval o tom zahraniční server Clean Energy Wire.
Každoroční Podzimní plynárenská konference shrnuje vše, co se týká uplatnění zemního plynu a budoucího vývoje plynárenství. Současné dění na nejvyšší evropské úrovni přináší občas řadu rozporuplných informací. Přesto je zřejmé, že si plynárenství i v následujcících dvaceti letech udrží svůj podíl v energetickém mixu.
Ústecký kraj společně s dalšími 17 významnými subjekty z řad municipalit, institucí, firem a výzkumných organizací podepsal 19. listopadu 2019 Memorandum o partnerství a spolupráci při rozvoji komplexního využití vodíku jako zdroje čisté energie v Ústeckém kraji. CzechInvest je jedním z aktérů memoranda.
James May se chystá na velký srovnávací test vodíkového a elektrického pohonu. Aby mohl být opravdu důkladný, obě auta si koupil.
Vytvořit z regionu první "vodíkové údolí" ve východní Evropě, to jsou ambice vedení Moravskoslezského kraje. Energetiku a dopravu založenou na fosilních palivech nahradí vodíkové technologie, vznikne Vodíkový klastr. Projekty, financování a další témata spojené s touto vizí se staly náplní odborného mezinárodního workshopu Hydrogen V4, který se dnes uskutečnil v Dolních Vítkovicích v Ostravě, společně s Českou vodíkovou technologickou platformou. Zúčastnili se ho i zahraniční hosté zemí Visegrádské čtyřky.
Epitaf Járy Cimrmana „Budoucnost patří aluminiu“ v Moravskoslezském kraji neplatí, jak se zdá. Zdejší budoucnost, zejména co se meziměstské hromadné dopravy týče, bude podle všeho patřit vodíku. Kraj chce urychlit jeho dostupnost.