Zelený vodík v rozvojových zemích

Zelený vodík má vysoký potenciál i pro rozvojové země, kde dosud není rozvinutá infrastruktura. Podrobně důvody a přínosy rozvádí dokument Světové banky: Green Hydrogen in Developing Countries. Za hlavní přínos vedle snížení emisí skleníkových plynů je považována energetická bezpečnost těchto regionů. Ochota Světové banky podporovat vodíkové technologie i mimo rozvinuté země tak přináší obchodní příležitosti výrobcům komponent i technologických řešení.

Microsoft otestoval vodíkové palivové články. Poháněly datacentrum dva dny

Společnost Microsoft nechce dosáhnout pouhé dekarbonizace, ale chce vykazovat negativní emise CO2. K tomu potřebuje vodík. V červenci nechal své datacentrum v americkém Salt Lake City na 48 hodin pohánět vodíkovými palivovými články.

Provozovatelé plynárenské infrastruktury představují plán na vytvoření evropské vodíkové sítě

Skupina jedenácti evropských provozovatelů přepravní infrastruktury z devíti členských států Evropské unie představila plán na vytvoření infrastruktury určené pro přepravu vodíku, tzv. European Hydrogen Backbone. Nová studie ukazuje, že stávající plynárenskou infrastrukturu lze upravit tak, aby přepravovala vodík za přijatelných nákladů.

Evropská komise představila historicky první evropskou vodíkovou strategii

Evropská komise představila 8. července historicky první evropskou vodíkovou strategii. Komise počítá nejen se zeleným vodíkem, ale v přechodné fázi i s modrým vodíkem. Do roku 2030 počítá Komise s vybudováním vodíkových elektrolyzérů o kapacitě 40 GW a s výrobou až 10 miliónů tun zeleného vodíku.

Vodík dokáže nabídnout pohádkovou návratnost, říká šéf United Hydrogen po miliardovém exitu

Česká technologická firma United Hydrogen dokončila na konci června fúzi se svým největším odběratelem, americkou společností Plug Power.

European Hydrogen Backbone - Studie od organizace "Gas for Climate" představují plán pro transport vodíku

Skupina jedenácti evropských provozovatelů plynárenské infrastruktury z devíti členských států Evropské unie vč. České republiky dnes představuje plán na vytvoření infrastruktury určené pro přepravu vodíku, tzv. European Hydrogen Backbone. Nová studie ukazuje, že stávající plynárenskou infrastrukturu lze upravit tak, aby přepravovala vodík za přijatelných nákladů.

Mezinárodní energetická agentura předložila plán udržitelné obnovy ve speciálním reportu World Energy Outlook

Mezinárodní energetická agentura předložila 18. června plán udržitelné obnovy ve speciálním reportu World Energy Outlook s cílem oživit ekonomiku po krizi způsobené Covid-19 a podpořit tak hospodářský růst, vznik nových pracovních míst a urychlení zavádění moderních a čistých energetických technologií. Plán udržitelné obnovy je navržen tak, aby se zabránilo prudkému nárůstu emisí uhlíku, který provázelo hospodářské oživení po globální finanční krizi v letech 2008–2009.

Německá vláda přijala 10. června Národní vodíkovou strategii

Německá vláda přijala 10. června Národní vodíkovou strategii, která představuje nejen cestu pro dekarbonizaci průmyslových odvětví, jako jsou chemický průmysl či ocelářství, a dopravy, ale také ambice stát se lídrem v oblasti vodíkových technologií. Strategie také stanoví jasný rámec pro plánování investic a napomůže vzniku nových pracovních míst.

Společenství Fuel Cells & Hydrogen 2 společně se společenstvím Clean Sky 2 představilo novou studii zabývající se využíváním vodíku v letectví

22. června představilo společenství Fuel Cells & Hydrogen 2 společně se společenstvím Clean Sky 2 novou studii zabývající se využíváním vodíku v letectví. Vodík bude hrát v příštích několika dekádách velkou roli při dekarbonizaci tohoto sektoru a očekává se snížení vlivu letecké dopravy na globální oteplování o 50 až 90 %.

Evropská komise představí historicky první evropskou vodíkovou strategii

8. července Evropská komise představí historicky první evropskou vodíkovou strategii. Nicméně již teď je možné nahlédnout do uniklé verze, která ještě může doznat změn. Vodík, a to pouze ten zelený vyrobený z obnovitelných zdrojů energie, Komise považuje za palivo budoucnosti a nezbytný prvek pro dekarbonizaci chemického a ocelového průmyslu a dopravy.

Image

Projekt “Koordinační činnost Česká vodíková technologická platforma 2027“
CZ.01.01.01/07/24_052/0005624
je spolufinancován Evropskou uniií.