HORIZONT 2020 vyhlásila výzvy pro rok 2016

Horizont2020 330

HORIZONT 2020 vyhlásila dne 19. ledna 2016  "Call for Proposals" pro rok 2016 (uzávěrka 3. května 2016). Tyto výzvy obsahují řadu zajímavých témat
pro obor vodíkových technolologií a palivových článků


Horizont 2020 je největší výzkumný a inovační program EU v historii. Přenese velké myšlenky z laboratoře na trh a povede tak k dalším zásadním pokrokům, objevům a světovým primátům. Na sedmileté období (2014 až 2020) jsou k dispozici finanční prostředky ve výši 80 miliard EUR(1) – a tyto peníze přilákají další, soukromé a vnitrostátní veřejné investice. 

První letošní výzva na nízkoemisní a bezemisní vozidla


Ministerstvo pro místní rozvoj ani v novém roce nezahálí a vyhlašuje výzvu v Integrovaném regionálním operačním programu s názvem „Nízkoemisní a bezemisní vozidla“. Na projekty je připraveno přes 1,3 miliardy korun. Příjem žádostí začíná koncem tohoto měsíce.

Novinka na pumpách. Unipetrol bude prodávat vodík

unipetrol 330x200Už za pár let by si mohli lidé vedle běžných paliv na pumpách načerpat do svých aut také vodík. O konkrétním plánu bude tento týden podle informací serveru iDNES.cz rozhodovat vedení Unipetrolu, který v Česku provozuje síť čerpacích stanic Benzina.

ČEZ posiluje v čisté energii, kupuje výrobce přelomových palivových článků

cez logo 330x200Polostátní společnost ČEZ pokračuje v nastartované strategii investic do malých firem zaměřujících se na obnovitelné zdroje a úsporné technologie. Po bavorském výrobci baterií pro solární elektrárny koupila menšinový podíl v drážďanské společnosti Sunfire, výrobci „obousměrných“ palivových článků.

Společnost Unipetrol vstoupila do České vodíkové technologické platformy

UnipetrolAčkoliv se Unipetrol v současnosti soustředí na produkci nejrozšířenějších fosilních paliv, reaguje i na technologické trendy využití alternativních zdrojů energií. Velký potenciál budoucího využití, a to i v dopravě, má vodík. Unipetrol se proto stal novým členem České vodíkové technologické platformy (ČVTP). Cílem je bližší spolupráce a lepší koordinace aktivit směřujících k rozvoji vodíkového hospodářství a technologií v České republice.

Kooperační dohoda Proton Motor Fuel Cell GmbH s Bahnbau

kooperacni dohoda Proton Motor Fuel Cell GmbH s Bahnbau 330Kooperační dohoda Proton Motor Fuel Cell GmbH s Bahnbau – dceřinnou společností Deutsche Bahn, o prodeji a servisu UPS systémů (zdrojů nepřerušovaného napájení) na bázi vodíkových palivových článků.

Energiepark Mainz: největší projekt „power-to-gas“ zahájil provoz

Energiepark MainzPo roce výstavby byl na začátku července 2015 v německém Mainzu oficiálně zahájen provoz Energiepark Mainz, největšího zařízení pro výrobu vodíku z obnovitelných zdrojů na světě. Cílem projektu je vývoj a testování zařízení tohoto typu, které umožňuje lépe pracovat s obnovitelnými zdroji energie v elektroenergetické síti.

Hyundai Motor to cut price of hydrogen fuel cell vehicle

Hyundai H2

Hyundai Motor Co., the nation’s largest carmaker, has decided to lower the price of its Tucson fuel cell sport utility vehicle to compete with rising Japanese rival Toyota Motor.

Korean carmaker under pressure from Japan’s low-cost Toyota Mirai

Hyundai’s Tucson FCV with a price tag equivalent to $139,000 (excluding subsidies) in Korea Toyota’s Mirai FCV with a price tag equivalent to $62,000 (excluding subsidies) in Japan

Toyota nabízí konkurentům zdarma patenty k vodíkovým vozům

Toyota MiraiJaponská automobilka Toyota Motor nabízí volně k užití svých téměř 6000 patentů vztahujících se k vodíkovým palivovým článkům. Chce tak podpořit rozšíření aut na vodíkový pohon. Je to vůbec poprvé, kdy japonská automobilka uvolňuje své patenty konkurentům bez poplatku.

Komunikace bezpečnostních a záchranných složek v Braniborsku zajištěna díky palivovým článkům

Komunikace bezpečnostních a záchranných složek v Braniborsku zajištěna díky palivovým článkůmNěmecká firma Heliocentris se spojila s poskytovatelem síťových produktů, systémů a údržby operační a bezpečnostní komunikace telent GmbH ve snaze zajistit maximální stabilitu a provozuschopnost radiového spojení mezi bezpečnostními a záchrannými složkami ve spolkové zemi Braniborsko. Jedná se zejména o případy výjimečných stavů, nebo přírodních katastrof, kdy hrozí rozsáhlé výpadky v dodávkách elektrické energie. Za účelem udržení možnosti základní komunikace mezi jednotlivými složkami byly do současnosti využívány dieselové generátory, které dokázaly po dlouho dobu dodávat elektrickou energii pro klíčové prvky infrastruktury. Palivové články se však v poslední době stávají vážným konkurentem těmto tradičním záložním zdrojům elektrické energie, kdy těží zejména z nižších provozních nákladů a nižšího dopadu na životní prostředí. Systém, který tvoří záložní zdroj energie se skládá z palivového článku a zásobníku na vodík.