Ženevský autosalon oficiálně začal. První tiskové konference byly zahájeny v osm hodin, ve čtvrt na devět odstartovala tisková konference automobilky Hyundai. Ta přivezla do Ženevy třetí generaci modelu i30 s karoserií kombi a koncept vodíkového SUV.
Novinky
Zveme Vás k účasti na průzkumu "Využití vodíkového pohonu v dopravě v České republice". Dotazník je anonymní a skládá se z 18 otázek, jejichž vyplnění Vám zabere nejvýše 5 minut.
V ocelárně společnosti voestalpine v rakouském Linci bude uveden do provozu pilotní projekt výroby vodíku prostřednictvím PEM elektrolýzy. Příkon elektrolyzéru bude 6 MW. Produkovaný vodík bude využíván jak k výrobě oceli, tak k dodávkám do plynárenské soustavy. Projekt je finančně podporován z fondů EU.
Ministerstvo dopravy začíná poprvé vážně řešit, jak by se v Česku mohl uchytit v budoucnu v automobilové dopravě vodík. Tomu v poslední době dávají experti větší šance než elektromobilům.
Největší hráči v automobilovém průmyslu se čím dál více přiklánějí k tomu, že pohonem budoucnosti nebudou elektrické baterie, ale vodík. Dokazuje to čerstvá dohoda několika velkých automobilek v čele s Toyotou a velkými petrochemickými hráči Royal Dutch Shell a Total.
Turisty do Krkonoš by mohly přivážet autobusy na vodík. Vážně o tom uvažuje město Trutnov a nemuselo by to ani trvat dlouho. Nejprve chce přejít na elektrobusy, poté už na vodíkový pohon, jehož jedinou odpadní látkou je voda.
Do popředí zájmu top manažerů automobilového průmyslu se vrátily elektromobily a otázky pohonu. Na prvním místě v žebříčku nejdůležitějších trendů tak nahradily konektivitu, která podle nich byla pro budoucnost zásadní loni. Vyplývá to z osmnáctého ročníku průzkumu, jehož se zúčastnilo bezmála tisíc výkonných manažerů ze 42 zemí, včetně České republiky.
Vodíkový tahač Nikola One se ukázal v Salt Lake City. Bude víc verzí, výkon je poloviční a pořád nevidíme do kabiny. Na silnici má být v roce 2020.
Auta poháněná vodíkem dostávají od ekologů jedničku. Z výfuků odkapává jenom voda. Ovšem výroba tohoto plynu rozkladem vody je velmi drahá, protože se musí používat zlato, iridium nebo platina. Chemik Zdeněk Sofer a jeho tým vyvíjí materiál, který by mohl přípravu vodíku podstatně zlevnit. Na svůj projekt nyní dostal Neuron Impuls ve výši jeden milion korun.
Japonská spoločnosť Toyota Motor Corporartion informuje na svojich stránkach, že pod vlastnou značkou plánuje začiatkom budúceho roka uviesť na trh autobusy na vodíkový pohon.
