Toyota a Shell chtějí vybudovat vodíkovou stanici pro nákladní vozy

Využití vodíku v nákladní dopravě se zase o trochu přiblížilo realitě. Kalifornská energetická komise (CEC) přislíbila grant v hodnotě osm milionů dolarů (163 milionů korun) světově první čerpací stanici, u které budou moci tankovat auta poháněná vodíkem. Ta by mohla stát v kalifornském přístavu Long Beach. Společně ji plánuje automobilka Toyota a společnost Equilon Enterprises LLC podnikající pod křídly Shell Oil Products US. Realizace jejich velkolepých plánů se teď zase o něco přiblížila, když se jim podařilo získat příslib od CEC o udělení grantu. Ten by s výstavbou dost zásadně pomohl.

Vodíkový pohon automobilů: Nechceme lithium, chceme vodík

Konec nářků nad omezeným dojezdem a zdlouhavým nabíjením elektromobilů. Vodíkový pohon, který nabídne mnohem víc komfortu i užitku, ztrácí nádech sci-fi. Jeho nástup do osobních aut už nikdo nezadrží.

Ocenění v kategorii KONGRES DO 500 ÚČASTNÍKŮ ROKU 2017 SI ODNESL PROF. DR. ING. KAREL BOUZEK za 7. ročník Mezinárodní konference o vodíkových technologiích a České vodíkové dny (WHTC 2017)

V Praze proběhlo již deváté výroční udílení cen za přínos v odvětví kongresového průmyslu Ambassador Awards Evening. Slavnostní večer pořádá organizace Prague Convention Bureau v rámci svého Ambassador Programu již od roku 2010. Předávání ocenění kongresovým velvyslancům, kteří se v předcházejícím roce nejvíce zasloužili o rozvoj kongresového průmyslu v hlavním městě, se konalo 21. března 2018 v prostorách Rezidence primátora hlavního města Prahy pod záštitou primátorky Adriany Krnáčové, která se akce také osobně zúčastnila.

Vodíkový elektromobil Hyundai Nexo poprvé v Česku!

Vodíkový elektromobil Hyundai Nexo s dojezdem až 800 km byl v České republice poprvé k vidění. Vůz, který místo produkce škodlivých emisí vzduch přímo čistí, byl představen u příležitosti konference Čistá mobilita, kterou pořádalo Ministerstvo životního prostředí na zámku Loučeň.

Tankování malých dopravních prostředků vodíkem začínají řešit v Řeži

Budou vozidla v budoucnosti jezdit na elektřinu, nebo třeba na vodík? Vědci z ÚJV Řež sází zvláště u menších dopravních prostředků, jako jsou skútry nebo malá plavidla, spíše na vodík. Už dříve tým Aleše Doucka provozoval vůbec první vodíkový autobus v Česku. Teď spouští projekt ukládání přebytků energie z fotovoltaických panelů do vodíku. Ten by pak mohli používat například na pohon malých říčních přívozů.

Nový plug-in hybrid od Mercedesu jezdí na vodík

V německém Nabernu má Mercedes, přesněji řečeno celý koncern Daimler, svoje ústředí pro vývoj vodíkového pohonu. Vyrábí se zde i vodíkové motory pro nový Mercedes-Benz GLC F-Cell, který jsme si přímo na místě vyzkoušeli.

Elektromobily jsou jen přestupní stanice k vodíku

To auto zpívá, aspoň když jede malou rychlostí. Je to bezpečnostní prvek. Hyundai Nexo je auto s elektrárnou na palubě, jezdí docela tiše, ten lehce pisklavý zvuk, podobný tomu, který vydávají vesmírné lodě ve sci-fi filmech, vydává proto, aby mu chodci neskákali pod kola, protože ho neslyší. Při překročení třicetikilometrové rychlosti umělý hlas utichne.

Vodíkové Nexo nemá snad žádný minus. Navíc má nejdelší dojezd ve své třídě

Vodíkový Hyundai Nexo se začne v Jižní Koreji vyrábět již příští měsíc a spolu se začátkem výroby musí Hyundai vypustit do světa oficiální specifikace. Rozhodně se ale nemá za co stydět, certifikovaný dojezd na vodík totiž činí 609 kilometrů. To je o dost více, než zvládne konkurence jako Honda Clarity nebo Toyota Mirai. Hyundai poukazuje na fakt, že si vodíkový pohon s ničím nezadá s pohonem na klasický benzin, čekáme však na infrastrukturu.

Hyundai sází na vodík

Hyundai Motor Group pracuje na vývoji různých alternativních pohonů, ale zdá se, že největší šanci má vodík. Navíc automobilka jako první na světě zahájila sériovou produkci vozu poháněného palivovými články na výrobní lince.

Česká vodíková technologická platforma spolupořádala 2. zasedání pracovní skupiny pro vodíkovou mobilitu

Na konci ledna se v Řeži sešla na svém druhém jednání Pracovní skupina pro vodíkovou mobilitu. Rostoucí význam vodíku v diskusích o dalším směřování dopravy nebo ukládání energie potvrdila účast zástupců řady státních institucí, komerčních firem i výzkumných organizací.

Image

Projekt “Koordinační činnost Česká vodíková technologická platforma 2027“
CZ.01.01.01/07/24_052/0005624
je spolufinancován Evropskou uniií.