V německém Nabernu má Mercedes, přesněji řečeno celý koncern Daimler, svoje ústředí pro vývoj vodíkového pohonu. Vyrábí se zde i vodíkové motory pro nový Mercedes-Benz GLC F-Cell, který jsme si přímo na místě vyzkoušeli.
Aktuality
To auto zpívá, aspoň když jede malou rychlostí. Je to bezpečnostní prvek. Hyundai Nexo je auto s elektrárnou na palubě, jezdí docela tiše, ten lehce pisklavý zvuk, podobný tomu, který vydávají vesmírné lodě ve sci-fi filmech, vydává proto, aby mu chodci neskákali pod kola, protože ho neslyší. Při překročení třicetikilometrové rychlosti umělý hlas utichne.
Vodíkový Hyundai Nexo se začne v Jižní Koreji vyrábět již příští měsíc a spolu se začátkem výroby musí Hyundai vypustit do světa oficiální specifikace. Rozhodně se ale nemá za co stydět, certifikovaný dojezd na vodík totiž činí 609 kilometrů. To je o dost více, než zvládne konkurence jako Honda Clarity nebo Toyota Mirai. Hyundai poukazuje na fakt, že si vodíkový pohon s ničím nezadá s pohonem na klasický benzin, čekáme však na infrastrukturu.
Hyundai Motor Group pracuje na vývoji různých alternativních pohonů, ale zdá se, že největší šanci má vodík. Navíc automobilka jako první na světě zahájila sériovou produkci vozu poháněného palivovými články na výrobní lince.
Na konci ledna se v Řeži sešla na svém druhém jednání Pracovní skupina pro vodíkovou mobilitu. Rostoucí význam vodíku v diskusích o dalším směřování dopravy nebo ukládání energie potvrdila účast zástupců řady státních institucí, komerčních firem i výzkumných organizací.
Automobilka Nikola Motor se rozhodla postavit ve Spojených státech výrobní centrum pro své vodíkové tahače. To vyjde zhruba na jednu miliardu dolarů, tj. asi 20 miliard korun. Firma se tak snaží s modelem Nikola One expandovat na rodící se trh nákladních vozů s alternativním pohonem. Informovala o tom agentura Reuters.
Kanadská Toyota oznámila, že v průběhu tohoto roku začne v Québecu prodávat model Toyota Mirai poháněný vodíkovými palivovými články, čímž využije výhody čisté výroby elektřiny v hydroelektrárnách této provincie.
Manažeři automobilek se domnívají, že do roku 2025 zanikne 50 % kamenných dealerství. Budoucnost neleží jen v bateriích, šéfové dále sázejí na vodík. Vyplývá to z devatenáctého ročníku průzkumu KPMG Global Automotive Executive Survey, jehož se zúčastnilo devět set výkonných manažerů ze 42 zemí, včetně České republiky.
Společnost Holthausen Group, nizozemský dodavatel plynu, si nejspíš myslí, že majitelům elektromobilů Tesla Model S opravdu hodně chybí cesty k čerpacím stanicím. A tak jeden přestavěli na vodíkový pohon.