Společnost HyPoint přichází s řešením signifikantně zvyšujícím dolet vodíkových letadel

Společnost HyPoint, zabývající se vývojem řešení pro bezemisní leteckou dopravu na bázi vodíkových paliv, představila nové nádrže na zkapalněný vodík, které vyvinula společně se společností Gloyer-Taylor Laboratories. Dle dostupných informací se jim podařilo snížit velikost nádrží o 75 % v porovnání s dalšími kryonádržemi na trhu. Speciální kryonádrže jsou tak schopné údajně uchovat až 10x tolik zkapalněného vodíku v poměru k hmotnosti v porovnání se známými řešeními.

Sledujte Česko-německý vodíkový den 2022 online - Přenos na Youtube zrušen

Ve středu 23. března 2022 se uskuteční Česko-německý vodíkový den, který bude mít letos hybridní podobu a proběhne anglicky. Pro ty z Vás, kteří neměli prostor se na akci zaregistrovat, nabízíme odkaz na online vysílání prostřednictvím platformy Youtube. Česko-německý vodíkový den se koná v návaznosti na letošní ročník Hydrogen Days 2022. Na akci vystoupí například ministr průmyslu a obchodu České republiky Jozef Síkela nebo Jan Lipavský, ministr zahraničních věcí České republiky.

BMW iX5 na vodík testováno v extrémně chladných teplotách  

Společnost BMW pokračuje v testování svého vodíkového SUV BMW X5. Vodíkový pohon dle ní během testování prokázal jednu ze svých obrovských výhod. Automobil by měl mít celkový výkon dostupný ihned po nastartování a dosahovat takřka identického dojezdu v létě i v zimě při -20 stupních celsia. BMW plánuje tento model začít v malé sériové výrobě vyrábět před koncem roku 2022.

Dopravní podnik Ostrava vypsal tendr na vodíkovou plničku

Dopravní podnik Ostrava (DPO) pokračuje s rozvojem vodíkového pohonu v ostravské MHD. Před nedávnem vypsal tendr na vybudování vodíkové plničky na Hranečníku, nacházející se na východním okraji města. Předpokládaná cena by měla být 150 milionů.

Praha začne v tomto roce testovat vodíkový autobus

V Praze začnou v druhém pololetí tohoto roku testovací jízdy nového vodíkového autobusu, které by měly trvat po dobu dvou let. Memorandum o testování podepíšou Dopravní podnik hlavního města Prahy, Škoda Electric a společnost Orlen Unipetrol. Autobus by měl tankovat na nové plnicí stanici, která vzniká na pražském Barrandově v ulici K Barrandovu.

Společnost BloombergNEF očekává minimálně čtyřnásobné navýšení prodejů elektrolyzérů v roce 2022.

Společnost BloombegNEF publikovala výhledovou studii k vodíkovému trhu na další roky. Jednou z hlavních informací, které dokument přináší, jsou data v souvislosti s prodeji nových elektrolyzérů. V roce 2021 narostlo množství prodaných elektrolyzérů téměř dvojnásobně na hodnotu 458 MW prodaného výkonu. Tento rok se očekává růst, který by měl loňský překonat čtyř až pětinásobně.

V Číně zprovoznili rekordní elektrolyzér o výkonu 150 MW

Čínská společnost Baofeng Energy spustila v Číně největší (patrně alkalický) elektrolyzér světa s instalovaným výkonem 150 MW. Elektrolyzér se nachází v severozápadní části Číny a je napájen ze solární elektrárny o celkovém výkonu 200 MW.

Nová německá vláda zpřísnila cíle své vodíkové strategie a odmítla podporu modrého vodíku

Vodíková strategie bude ambicióznější, rozhodla německá vláda na začátku měsíce. Do roku 2030 chce zdvojnásobit původní cíl 5 GW výkonu elektrolyzérů na 10 GW. Na jaře by měla představit novou legislativu, která regulatorně pomůže tohoto cíle dosáhnout. Německo také nově neplánuje dotačně podpořit výrobu tzv. modrého vodíku.

Na Dakaru vyjel vodíkový závodní truck

Společnost Gaussin má za sebou představení nového závodního trucku, který má v náročných podmínkách a při rychlosti na hranici 140 km/h dojezd 250 kilometrů. Společnost má za cíl v rámci rychlostních zkoušek vystavovat technologie vozu extrémním jízdním a klimatickým podmínkám, během nichž bude sbírat data. Cílem Gaussin je kromě prestiže získat data, které budou následně využita pro vývoj řady bezemisních nákladních vozů, jež představí v roce 2022.

Automobilový koncern Stellantis začal dodávat první dodávky na vodík

Automobilový koncern Stellantis začal vyrábět a doručovat jejich první sériové dodávky na vodík. Jedná se o modely Opel Vivaro-e Hydrogen a Citroën ë-Jumpy Hydrogen. Oba modely nabízí WLTP dojezd 400 km a doplnění paliva do 3 minut. V dodávkách se nachází 10,5 kWh lithium-iontová baterie a 45 kW palivový článek společně s nádržemi, které pojmou až 4,4 kg vodíku. Vodíkové dodávky uvezou stejné množství nákladu jako jejich dieselové protějšky.