Zajímavé a neobvyklé využití vodíkových elektromobilů se nyní testuje v Japonsku. Ve městě Kitakyushu testuje společnost Honda upravenou verzi svého vodíkového elektromobilu FCX Clarity. Ta je vybavena převodníkem, jenž umožňuje využívat palivový článek umístěný ve voze, jako zdroj energie, například pro domácnost. Na jednu plnou nádrž dokáže instalovaný palivový článek dodávat 9 kW elektrické energie po dobu sedmi hodin. Tedy takové množství energie, které by běžné japonské domácnosti vystačilo na zhruba šest dní. První pokusy týkající se využití elektromobilů s baterií či vodíkových elektromobilů jako nouzových zdrojů elektrické energie se v Japonsku začaly objevovat po plošných výpadcích v dodávkách elektrické energie způsobených vlnou tsunami, která v roce 2011 zasáhla rozsáhlá území země. Jako první se v tomto směru představil Nissan se svým elektromobilem Leaf vybaveným LiIon baterií s kapacitou 24 kWh. V tomto případě bylo možné zásobovat běžnou domácnost elektrickou energií po dobu přibližně dvou dnů. Protože však elektromobily s baterií využívají spíše uskladněnou elektrickou energii, než aby byly schopné ji produkovat, nemohou nabídnout srovnatelné všestranné využití, jaké nabízejí vodíkové elektromobily s palivovým článkem.
Zdroje: