Pod označením Intrado představila korejská automobilová společnost Hyundai na Ženevském autosalonu konaném v březnu 2014 nový koncept vodíkového elektromobilu. Intrado není výjimečný jen použitým pohonem, jehož základ tvoří PEM palivový článek, ale také vlastní konstrukcí. Vozidlo je zkonstruováno za použití super lehkých materiálů, které jsou navíc pospojovány s využitím nové technologie, která by mohla znamenat vznik nového směru v konstrukci automobilů. Vlastní název Intrado pochází od pojmenování spodní části křídla letadel, které zajišťuje vztlak potřebný pro vzlet letadla. Kromě jména se Intrado letadly inspirovalo i v dalších oblastech, jako je použití moderních konstrukčních materiálů, odstranění veškeré nadbytečné hmotnosti a v neposlední řadě také využití vysoce účinného pohonu. Základním prvkem pro pohon Intranda je, jak již bylo zmíněno, palivový článek. Ten je ve srovnání s modelem použitým pro Hyundai ix35 Fuel Cell menší a lehčí. Vedle toho je Intrado vybaven 36 kW lithium-iontovou baterií, která zajišťuje lepší jízdní dynamiku. Přestože o pohonném systému nebylo zveřejněno mnoho, Intrado by měl disponovat nádržemi na 100 litrů vodíku, což mu zajistí dojezd okolo 550 km.
Zdroje: