Celé zařízení bylo vybudováno ve spolupráci firem Toatl Deutschland, Linde, McPhy Energy, Enertrag a 2G Energy. Čerpací stanice Total mutli-energy nabídne kromě dvou vodíkových pump, jedné pro osobní vozidla a jedné pro autobusy, také možnost doplnění stlačeného zemního plynu (CNG – compressed natural gas), propan-butanu (LPG – liquefied petroleum gas) i dobytí baterie elektromobilu. Vodík bude vyráběn na místě elektrolýzou vody s využitím alkalického elektrolyzéru McPhy, který vyrobí až 200 kg vodíku za den. Toto množství vystačí na dotankování zhruba 50 vodíkových elektromobilů denně. McPhy dodal také systém pro uskladnění 100 kg vodíku v metal-hydridové nádrži, která slouží k vyrovnání kolísavých odběrů vodíku. Linde, na druhou stranu, zajišťuje zpracování vodíku od výroby po natankování vodíkového elektromobilu, tedy uskladnění vodíku při tlaku 45 bar, jeho kompresi na 900 bar, uskladnění vysokotlakého vodíku a vlastní tankování. Elektřina nezbytná pro výrobu vodíku bude pocházet z nedalekého větrného parku a počítá se s instalací střešních solárních panelů. Získaný vodík tak nebude zatížen stopou oxidu uhličitého. Zařízení je zároveň vybaveno kombinovaným vodíkovým palivovým článkem, dodaným firmou 2G Energy. Kombinovaný vodíkový palivový článek dodává elektřinu i teplo budovám čerpací stanice, tedy kontrolnímu centru, obchodu a myčce aut. Celá instalace poslouží také pro sběr dat potřebných pro další optimalizace podobných zařízení.
Zdroje
Total multi-energy