Mercedes na vodík je tady ‑ typ GLC s dojezdem 500km

Mercedes na vodík je tady - typ GLC s dojezdem 500km

Automobilka s trojcípou hvězdou ve znaku má s vodíkovými automobily poměrně dost zkušeností. Už v roce 1999 se objevil prototyp F-Cell postavený na Mercedesu třídy A a později nastoupila vodíková třída B, přičemž oba vozy spojovala zajímavá výhoda – sendvičová podlaha, do které se schovala řada potřebných komponentů. Ve vodíku je budoucnost a vývoj takových automobilů pokračuje dál, přičemž nejnovějším přírůstkem mercedesu je třída GLC F-Cell. Potvrzena byla již na začátku letošního roku a zatím o ní víme docela málo.

Mercedes na vodíkový pohon se neobejde bez elektromotoru, akumulátoru a palivových článků. Třída GLC F-Cell je díky lithium-iontové baterii o kapacitě 9 kWh schopna ujet okolo 50 kilometrů pouze na elektřinu (nabíjení probíhá klasicky ze zásuvky, akumulátor je umístěn v zadní části vozu), což se hodí při popojíždění na krátké vzdálenosti, celkový dojezd pak činí okolo 500 kilometrů. Každá ze dvou karbonových nádrží pojme čtyři kilogramy vodíku, přičemž jejich naplnění je časově srovnatelné s konvenčními automobily (značka hovoří zhruba o třech minutách). Zní to všechno strašně hezky, dynamické parametry jsou však stále nezodpovězenou otázkou.

  

Třída GLC F-Cell není pouze výstřel do tmy nebo technické cvičení. Má jít o první skutečně dostupný vodíkový automobil, který by měl vstoupit do prodeje už koncem příštího roku. O cenách zatím nepadlo ani slovo, podle automobilky je však zákazníci zcela jistě budou akceptovat. V první fázi by se měl vůz objevit například v Německu, USA a Japonsku, Velká Británie se dočká v roce 2018.

 

Zdroj: auto.cz (http://www.auto.cz/mercedes-glc-na-vodik-je-tady-zatim-jako-koncept-s-dojezdem-500-km-95903)