Hyundai Motor Group představila svou vizi vodíkových aplikací do roku 2040

Hyundai Motor Group představila svou vizi vodíkových aplikací do roku 2040

Skupina Hyundai Motor Group představila na začátku září svou vizi Hydrogen Vision 2040, která cílí na komercionalizaci vodíkových aplikací během následujících let. Součástí vize je i závazek, že do roku 2040 bude vodík dostupný pro všechny, všechno a všude. Nejbližší cíl, kterého v rámci vize skupina dosáhne, je představení nové generace systému palivových článků ve variantách 100 a 200 kW do roku 2023, které budou oproti stávající generaci objemově o 50 % menší a o 30 % výkonnější. Cílem skupiny je zvýšit oproti předchozí generaci výdrž palivového článku o 50 – 100 % v porovnání se současně garantovanou zárukou 160 000km u osobních automobilů. Automobily pro komerční využití budou mít výdrž až 500 000 kilometrů. Do roku 2028 budou všechny komerční modely vozů společnosti nabízeny i ve verzi s palivovými články. Cena palivových článků nové generace by měla klesnout o více než 50 % oproti dnešnímu stavu. Skupina tvrdí, že do roku 2030 bude cena vozidel s palivovými články na stejné úrovni s bateriovými elektromobily.

Cílem skupiny je postupná elektrifikace celého segmentu jejich vozidel. Hyundai Motor Group představila své vůbec první vozidlo na vodík už v roce 1998, od té doby došlo k snížení ceny palivových článků o více jak 90 %. Společnosti zároveň věří v široký potenciál, který nabízí škálovatelnost palivových článků, pro další využití v celé řadě dalších sektorů.

Hyundai Motor Group cílí kromě osobní dopravy i na komerční využití v mobilních aplikacích, jakými je například nákladní automobil XCIENT Fuel Cell, nebo autobus Elec City Bus. V roce 2023 představí traktor, který bude poháněn vodíkem s technologií palivových článků.

Pro více informací klikněte: https://press.hyundai.cz/tiskove-zpravy/detail/27_2995-hyundai-motor-group-prezentuje-na-foru-hydrogen-wave-svou-vizi-popularizace-vodiku-do-roku-2040