Ze spolupráce firem BASF, Joma-Polytec GmbH a Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH vzešlo řešení na míru k výrobě anodové a katodové koncové desky v palivových článcích.
Představuje ho vysoce tepelně a chemicky odolný, pevný, nárazuvzdorný a velmi trvanlivý Ultramid. Tento plast je nyní například už standardně využíván v novém modelu automobilu Mercedes GLC F-CELL, který obsahuje kombinaci palivového článku a dobíjecího lithium-iontového akumulátoru.
„V testovací fázi jsme provedli testy za použití i jiných materiálů, vždy se ale objevily mechanické problémy. Společnost Daimler tak měla velmi specifické požadavky,“ vysvětluje Stefan Milimonka, Key Account Manager z divize Performance Materials BASF.
„Naše zkušenosti spolu s nabídkou už existujících produktů nám umožnily nakonec vybrat ten správný. Vedle všech vlastností, kterými Ultramid® disponuje, navíc splňuje i vysoké požadavky na čistotu.“
Tři partneři, jedno řešení
Vysoké požadavky na kvalitu a bezpečnost v automobilovém průmyslu kladou stejně tak vysoké nároky na použité materiály. Díky všestranným polyamidům (Ultramid), polybutylen tereftalátům (Ultradur), polyftalamidům (PPA) a plastům polyoxymetylenu (Ultrafrom) a polyetersulfonu (Ultrason) je společnost BASF schopna držet krok s vývojem ve výrobě automobilů a zároveň udávat nové trendy. Klíčové jsou technické vlastnosti a funkčnost.
Zdroj:
http://www.hybrid.cz/basf-vyviji-inovativni-materialy-pro-vodikove-palivove-clanky